Handelsbetingelser

Følgende betingelse gælder for alle handler på Emmalys.dk:

Hvis du fortryder dit køb har du 30 dages bytteret (udstedelse af tilgodehavende) og 14 dages fortrydelsesret (pengene retur til det betalingskort, som er benyttet på ordren). Fortrydelsesretten gælder fra den dag du har modtaget varen.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne sendes med omdeling til: 
Emmalys.dk - Karinavej 2, 4270 Høng


Varen er til gave

Vi benytter ikke byttemærker på emmalys.dk, gavemodtager skal blot oplyse ordrenummer ved henvendelse. Du har mulighed for at notere, hvornår gaven skal gives, i kommentarfeltet på ordren, så fremdaterer vi de 30 dages bytteret til denne dato. Vi fremdaterer ikke returretten.


Emballage og varens stand, når du sender den tilbage 
Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde, som ved levering. Fortrydelsesretten frafalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Hvis varens emballage er blevet beskadiget, så den ikke kan sælges videre, fratrækkes 10% af returbeløbet.


Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Vedlæg retursedlen du modtog sammen med din ordre ellers kan du printe en ny.


Betaling retur 
Hvis du fortryder og returnerer dit køb rettidigt jvf. vores handelsbetingelser, får du naturligvis refunderet beløbet, som du har betalt for din ordre. Refunderingen foretages, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse. Den eneste omkostning du har, når du fortryder, er portoen for at sende varen retur til os. Returbeløbet tilbagebetales kun til det kort, der er benyttet ved købet - ellers kan man vælge at få tilsendt en rabatkode. 


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Når du handler på Emmalys.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen; dette afhænger af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er rettidig og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid betragtes som værende rettidig.


Vi betaler rimelige fragtomkostninger 
Er reklamationen berettiget, betaler vi naturligvis returfragten. Kontakt os, hvis du ønsker at modtage en returlabel. Vi tager ikke imod forsendelser, der er sendt ufranko (pr. efterkrav) og kan ikke refundere fragtomkosninger for denne type forsendelser.


Vi har brug for disse informationer 
Når du sender varen retur, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt på denne reklamationsseddel.
Har du sendt en vare retur til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation/fortrydelse.


Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) 
For at du kan indgå en aftale med os på emmalys.dk, har vi brug for følgende oplysninger: 

Navn, adresse, telefonnummer og email adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos emmalys.dk Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til emmalys.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos emmalys.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Emmalys.dk via e-mail kundeservice@emmalys.dk


Cookies
 
På emmalys.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Proceduren for sletning af cookies afhænger af din browser.


E-mærket
 
Emmalys.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.


Produktinformation
På emmalys.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte kundeservice på mail eller telefon.


Priser 
Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdage. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusiv 25% moms. Der tages forbehold for udsolgte varer, prisfejl, trykfejl og lagerstyringsfejl.


Forbehold for ændringer/fejl
Emmalys.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der sker ændringer. Ligeledes tager vi forbehold for trykfejl. Vi forbeholder os ret til at annullere din ordre, hvis der er en prisfejl eller hvis vi ikke kan levere den vare, som du har bestilt.


Alder
 
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Emmalys.dk - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.


Bestilling 
På emmalys.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgelser til varer, som ikke er på vores side, er du altid velkommen til at kontakte os. Når du handler med emmalys.dk indgås aftaler på dansk. Vi sender dig en ordrebekræftelse pr. mail og ønsker du en kopi, så kontakt os pr. mail. Du kan ikke ændre i din ordre, når først den er gennemført, så tjek den altid igennem inden du afslutter.


Ved kampagner
 
Ved de såkaldte procent/køtilbud-kampagner, er det ikke muligt at reservere sine varer i kurven, mens man kigger videre på vores shop. Varen er først reserveret, når købet er gennemført. Der kan gå op til 10 hverdage med behandling og levering af en ordre under en kampagne og vi tager forbehold for hurtig udsolgte varer. Vi tager ikke imod forudbestillinger eller andre former for bestillinger under vores kampagner. Der kan ikke bruges rabatkoder ved vores særkampagner.


Vores koncept 
På udvalgte produkter fra forskellige leverandører, har vi et begrænset lager og du kan derfor forudbestille varen, men det betyder, at der kan komme ekstra leveringstid, da vi skal bestille varen hjem direkte fra leverandøren. Det kan forekomme, at varen er i restordre; i dette tilfælde vil du få besked fra os.


Leveringbetingelser
Behandlings-/leveringstid:

  • Har vi alle dine bestilte varer på lager, så kan du forvente en behandlings-/leveringstid på 1-3 hverdage. (Gælder dog ikke, når vi kører en kampagne med ekstra stor procentbesparelse)
  • Har vi ikke alle varerne på lager og de skal bestilles hjem hos vores leverandør, så kan du forvente en behandlings-/leveringstid på 1-7 hverdage. Kontakt os evt. i kundeservice, hvis du ønsker at vide om en vare er fysisk på lager.
  • I tilfælde af, at en vare er i restordre, vil vi kontakte dig og lave en nærmere aftale.


2 års brudgaranti på Royal Copenhagen:
 Emmalys.dk er med i Royal Copenhagen´s brudgarantiordning fra d. 30-5-2019 - ombytning ved brud eller skår.

  • Brudgarantien medfører, at du kan modtage en ny, tilsvarende vare uden beregning ved samtidig indlevering af et garantibevis vedhæftet original købskvittering og indlevering af skårene fra den itugåede eller skårede vare.
  • Brudgarantien gælder for alle Royal Copenhagens stelserier, der er i sortiment på købstidspunktet (undtagen Flora Danica), og som er købt i butikker, der er tilknyttet brudgarantiordningen, samt hos Royal Copenhagen, Amagertorv 6, København, Royal Copenhagen, Store Torv 14, Aarhus.
  • Brudgarantien løber i 24 måneder fra købsdatoen og omfatter alene 1.-sortering. Garantien omfatter ikke forsætlige brud eller brud opstået som følge af grov uagtsomhed. Garantien kan alene anvendes én gang pr. vare, ligesom garantien kun kan anvendes et antal gange svarende til det antal varer, der er købt, dvs. er der eksempelvis købt 6 tallerkener fra de ovennævnte serier, kan der modtages 6 erstatningstallerkener.
  • Brudgarantien gælder ikke for varer, som på tidspunktet for udnyttelsen af garantien er udgået af vores produktion eller ikke længere forhandles af den butik, hvor varen er købt. Måtte varen således være udgået, udleveres i stedet en lignende – men ikke identisk – vare. Der er alene tale om en ombytning, og der gives derfor ikke penge retur. 
  • Brudgarantien gælder kun for privatpersoners køb og kan kun anvendes af privatpersoner. Erhvervsdrivendes køb og brug er således ikke omfattet af brudgarantien, og brudgarantien kan ikke anvendes af erhvervsdrivende.
  • Ombytning ved brud eller skår kan ske i en hvilken som helst butik, der er tilknyttet brudgarantiordningen, samt hos Royal Copenhagen, Amagertorv 6, København, og Royal Copenhagen, Store Torv 14, Aarhus.
  • Vælger man at sende de skårende dele ind til Emmalys.dk afholdes returomkostninger af kunden. Medsend faktura, samt brudgaratibevis.

Royal Copenhagen og Emmalys.dk kan uden forudgående varsel til enhver tid bringe brudgarantiordningen til ophør. Garantiordningens ophør har alene betydning for køb foretaget efter, at garantiordningen er ophørt. Dette betyder, at alle køb foretaget inden garantiordningens ophør er omfattet af brudgarantien i 24 måneder fra købsdatoen.


2 års brudgaranti på Lyngby Porcelæn stel:

Hvis uheldet er ude, er der 2 års brudgaranti på Rhombestellet. Ved brud, skår og fabrikationsfejl tilbyder vi derfor en ny tilsvarende vare uden beregning.

  • Du skal blot indlevere brud-garantibeviset med den originale købskvittering og den skårede del i en af de fysiske butikker der forhandler stellet.
  • Butikken ombytter varen til en tilsvarende vare. 
  • Garantien dækker ikke misligholdelse og almindelig slidtage, ligesom den ikke giver ret til at få pengene retur.
  • Garantien dækker brud, skår og fabrikationsfejl under forudsætning af, at produktet er anvendt til dets rette formål.
  • Vælger man at sende de skårede dele ind til emmalys.dk afholdes returomkostninger af kunden. Medsend faktura, samt brudgaratibevis.


Rabatkoder
Bemærk at rabatkoder ikke kan kombineres. Man kan derfor kun bruge én rabatkode pr. ordre. Rabatkoder tilføjes i kurven inden betaling.


Betaling
På emmalys.dk kan der betales med:

- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- Visa/Dankort
- Mastercard
- ViaBill
- Mobilepay

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra emmalys.dk. Der kan ikke hæves et større beløb end det du har godkendt ved købet. De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til Nets i krypteret form (SSL), som det kun er dig og Nets der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysninger om dig. Ved køb med Dankort eller eDankort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra Emmalys.dk. Betingelser der gælder ved brug af ViaBill: www.viabill.com/terms.

Bemærk: Du skal være opmærksom på, at hvis du betaler ordren med et MasterCard, Visa Elektron eller udenlandsk betalingskort, vil NETS straks reservere beløbet på dit kort. Ved en reservation på dit betalingskort i forbindelse med en evt. annullering af ordren har emmalys.dk ingen mulighed for at hjælpe med ophævelsen. Du bør i stedet kontakte dit pengeinstitut eller Teller, der håndterer korttransaktioner i Danmark.

Se evt. beskrivelse for regler ved reservation på MasterCard her.