Retur & Reklamation

Sådan laver du en retur

1. Du kan købe en returlabel hos os, når du skal sende dine varer retur - Køb din returlabel her.
Skulle du ikke være tilfreds med en eller flere artikler, kan du sende den retur til os indenfor 14 dage. Hvis du benytter dig at vores bytteret på 30 dage efter de 14 dage er overskredet, så vil du i stedet modtage en rabatkode med krediteringen.

Du har ansvaret for, at din returforsendelse kommer frem til os i hel stand uden skader. Vær derfor ekstra opmærksom og omhyggelig med at pakke varerne godt ind, så de ikke skades under transporten. Alle returer sendes til vores centrallager. Du finder adressen her: Karinavej 2 - 4270 Høng.

2. At pakke returkassen
Anvend ikke produktets originalemballage som yderemballage. Pak varen varsomt og beskyttet ind. Sæt returlablen på pakken. 

4. Indlever pakken til pakkeindlevering
Vi tilbyder retur via GLS. Retur bekostes af dig som kunde, og har du valgt at benytte dig af vores returlabel, vil den blive fratrukket i krediteringen til dig.

5. Bekræftelse og kreditering
Når vi har behandlet og godkendt din retur vil vi kreditere dig. Krediteringen vil altid foregå til samme betalingsmetode, som er anvendt ved bestilling af ordren. Har du valgt at betale med ViaBill vil ViaBill tage kontakt til dig via email for videre information gældende tilbagebetaling.

Jeg har fået varen som gave

  • Har du fået varen som gave, bedes du både notere dine egne kontaktoplysninger samt navn et på den person, som du har fået gaven af, i bemærkninger på retursedlen
  • Husk at printe en returseddel og vedlæg varen (retursedlen findes her)
  • Pengene refunderes kun til det kort, der er benyttet ved købet
  • Du kan vælge at få et tilgodehavende for varen; i så fald er det vigtigt, at du noterer dine egen kontaktoplysniknger på retursedlen


Nægtet modtagelse/uafhentet pakke

  • Hvis du har fortrudt dit køb, kan du gøre brug af fortrydelsesretten ved at nægte modtagelsen; det er samtidig vigtigt at du giver os besked pr. mail om, at du har fortrudt dit køb
  • Hvis du gør brug af din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse, vil du blive trukket fragtomkostninger, når vi modtager din pakke retur
  • Har du ikke afhentet din pakke og den bliver sendt retur til os, afholder du som kunde selv fragtomkostingerne ved en evt. genudsendelse. Der vil blive trukket fragtomkostninger fra returbeløbet, hvis man ikke ønsker sin pakke genudsendt


Sådan laver du en reklamation

Anvend vores kontaktformular til at oprette en reklamation. Du skal huske at skrive dit ordrenummer.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved reklamation skal du altid kontakte os! Enten på telefon 27 85 01 60 eller kontakt vores kundeservice via vores hjemmeside. Her vil du blive bedt om at have billeder klar, hvor fejlen tydeligt fremgår.

Er reklamationen godkendt og vi skal have den reklameret vare retur, sender vi dig en forudbetalt returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.