Handelsbetingelser

Nedenstående salgs­ og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Emmalys.dk.

Forefindes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra emmalys.dk Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra emmalys.dk bedes du tage kontakt til personalet via mail info@emmalys.dk. emmalys.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE­ mærkning.

Betaling

Vi trækker først beløbet på dit betalingskort når varen er afsendt fra vores lager indtil afsendelse vil der være en beløbs reservation på din konto.

Vi modtager følgende betalingsmidler: Dankort, VISA, VISA Electron, mobile pay og MasterCard. Der pålægges ikke gebyr ved brug af kreditkort.

Mod forudgående aftale kan vi også tilbyde kontooverførsel, kontakt os da førend bestilling afgives. Ved kontooverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle priser på siden er opgjort i DKK (danske kroner). Alle priser er inkl. Moms.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med

det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

 

Levering

Levering af varer fra emmalys.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med PostDanmark eller GLS.

Leveringstid er typisk 1-­5 dage såfremt varen er på lager i butikken. Forventet leveringstid bekræftes altid i mail kort tid efter købet på hjemmesiden.

For ordre på og under 499,- kr. inkl. moms pålægges et fragtgebyr på op til 49 kr. til nærmeste pakkeshop. Ordrer herover leveres fragtfrit.

Vi tilbyder kun levering til danske husstande, og kun til brofaste øer.

Vedr. levering fra webshoppen

Der kan forekomme ekstra leveringstid på udvalgte produkter, fordi vi har et begrænset lager på enkelte produkter, og derfor må bestille varen hjem direkte fra leverandøren. Du vil modtage en mail inden for vores normale afsendelsesfrist, hvis der vil være en ekstra leveringstid.

Oversigt over priser på levering fra webshoppen

Levering er gratis til pakkeshops eller erhvervsadresse hvis du køber for over 499 kr

Køber du for under 499 kr., er leveringspriserne som følger:

Afhentning i GLS Pakkeshop: 49 kr.

Levering til erhvervsadresse med GLS: 39 kr.

Afhentning i Post Nord Pakkeboks/pakkeshop: 49 kr

Levering til privatadresse med Post Nord eller GLS: 70,- kr.

Handler du for over 999 kr. er leveringen gratis til hjemmeadresse. Handler du for under

999 kr. vil levering med Post Nord til privatadresse koste 70 kr.

Bemærk: Post Nord kan levere din ordre, selvom du ikke er hjemme, hvis du er tilmeldt

Modtagerflex eller Pakkeboks. Læs mere på www.postdanmark.dk

Hvornår leverer I min ordre?

Fra vi har modtaget din ordre og til den afhentes af Post Nord, vil der gå op til fem hverdage.

Herefter går der op til 48 timer, før pakken leveres på din adresse. Så snart din ordre er klar til afsendelse, vil du modtage en mail med dit Track and Trace nummer. Hvis der skulle forekomme ekstra leveringstid vil du modtage en mail fra os omkring dette.

I tilfælde af, at en vare ikke er på lager, er i restordre og eller er en ekstra bestillingsvare, vil vi kontakte dig og lave en nærmere aftale.

Sender I uden for Danmark?

Nej vi sender desværre kun til Danmark.

Levering i kampagne perioder, højtidsperioder o.lign

I højtider eller ved kampagner der gør at vi har ekstra travlt kan der være ekstra forsendelsestid.

Dette gælder også til ikke brofaste øer. Der skal forventes en forsendelesstid på 2-10 hverdage.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til:

emmalys.dk

Vestergade 14

4600 Køge

CVR: 27 96 02 78

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 360 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: info@emmalys.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Der er også mulighed for at benytte retur seddel som forefindes her. Du kan også bestille en returseddel direkte hos vores samarbejdspartner her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette - såfremt der ikke er givet besked er vi berettiget til at fratrække retur fragten ved krediteringen af ordren.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Når du du gør brug af fortrydelsesretten, betaler du selv for fragten ved at sende varen retur til os. Prisen er 59 kr. for pakker med længste side under 90 cm og at pakken ikke vejer over 20 kg.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: møbler og større lamper.. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 200 kr. inkl. moms.

Returlabel kan bestilles her.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 360 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

emmalys.dk

Vestergade 14

4600 Køge

CVR: 27 96 02 78

Returlabel kan bestilles her.

Har du fortrudt dit køb, mærk da pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af ordrebekræftelsen.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Giv dog besked til butikken forud for returnering.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne 

Personoplysningerne registreres hos M. Lyngesbo ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på emmalys.dk er M. Lyngesbo ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@emmalys.dk.  

Klageadgang

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@emmalys.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Emmalys.dk

Vestergade 14

4600 Køge

info@emmalys.dk 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________    

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift:

_________________________________________     

Dato:

_________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)